بازار عرضه و تقاضا

Wiki Article

علم رفتارشناسی و روانشناسی بازار سرمایه عکسالعمل افراد در برابر میزان عرضه و تقاضا محصولات را کاملاً بررسی میکند. البته این شرایط مستلزم آن است که کاملاً با تقاضا در ارتباط باشید: تقاضا چیست؟ یکی از مهمترین آنها، عرضه و تقاضا میباشد. در عین حال، افزایش تولید نفت در عراق و لیبی باعث افزایش عرضه بنزین شد. همهی ما منابع محدودی داریم و باید تصمیم بگیریم که چه چیزی را دوست داریم و میتوانیم بخریم؛ به عنوان مثال، بیایید مدل سادهای از تقاضا برای بنزین را بررسی کنیم. عرضه و تقاضا هر دو به­راست جابجا شوند. ازنظر روانشناسی بازار سرمایه، اگر عرضه یک محصول در مقابل تقاضا برای آن محدود باشد، کسانی که به آن نیاز دارند برای تصاحب محصول رقابت میکنند. درنتیجه میتوان با ترجمه زبان آنکه در نمودارهای تکنیکالی نشان دادهشده است، عرضه و تقاضا برای یک محصول را تحلیل کرد. مناطق عرضه و تقاضا، سطوح حمایت و مقاومت طبیعی هستند و به دلایل متعدد وجود آنها در نمودارها سودمند است.


راهنمای مبتدیان برای معامله با حمایت و مقاومت. تقاضاکنندگان و عرضهکنندگان در برابر یکدیگر مقاومت میکنند. در شکل زیر مثالی از یک ناحیه تقاضا آورده ایم که به شکل بیس می باشد. درنهایت در آخرین لحظات بازار همان دارایی را در قیمت باز شدن تقاضا میکنند. با توجه به اینکه read more قیمت باز شدن از قیمت بسته شدن بالاتر است، میتوان گفت آخرین احساسات عرضهکنندگان حاکی از ترس کاهش قیمت دارایی در بازه زمانی آینده است. آخرین احساسات عرضهکنندگان حاکی از افزایش قیمت بوده و این سهم را در سبد سهام خود عرضه تقاضا نگاه داشتند. که آخرین احساسات تقاضاکنندگان حاکی از انتظار افزایش قیمت این دارایی در بازه زمانی آینده است. بررسی و تحلیل صحیح این نمودارها میتوانند راهنمایی جامع برای تصمیمگیری درست در لحظات پایانی بازار سرمایه و پیشبینی قیمت سهم در آینده به شمار روند. در حقیقت با توجه به این سطوح با احتمال بالایی پیش بینی می کنید که قیمت در آینده به سطح مشخصی واکنش نشان خواهد داد.


علاوه بر شناخت الگوهای جمعیت شناختی و رفتاری مشتریان لازم است که دلایل تصمیمات خرید آنها را نیز درک کنید. زمانی هم وجود دارد که سرمایهگذاران دارایی را تقاضا کرده و سپس آن دارایی را عرضه میکنند. حجم نوسانات قیمتی با حجم عرضه و تقاضا ارتباط مستقیم دارد. تمامی این تصاویر و مثالها نشان می دهند که در بازار فارکس تنها دونوع ناحیه عرضه و تقاضا وجود دارد. رسم نواحی عرضه و تقاضا در فارکس (supply&demand) و پرایس اکشن مهارتی است که بسیاري از افراد قادر نیستند به درستی به آن مسلط گردند. مازاد عرضه اتفاق میافتد و به اصطلاح بازار با ناکارآمدی مواجه میشود. درصورتیکه در لحظات پایانی بازار، تقاضاکنندگانی وجود داشته باشند که به تقاضای آنها پاسخ داده نشده باشد، آخرین احساسات بازار باعث میشود نوسانات صعودی باشد. به تعداد خریداران بالقوه که خواهان خرید سهام هستند تقاضاکنندگان گفته میشود. نشان از عدم تمایل افراد به خرید سهام میباشد.


نمودار بالا یک ناحیه ی احتمالی عرضه را مشخص کرده است.

و نشان از متقاضی زیاد و اقبال سهم است. با توجه به اینکه قیمت بسته شدن سهم دارایی بالاتر از قیمت باز شدن آن است، میتوان اینطور بیان کرد. در این حالت باوجود نوسانات عرضهکنندگان و متقاضیان درنهایت قیمت باز شدن و بسته شدن سهم یکی بوده است. سپس آن دارایی را عرضه کردهاند و درنهایت در آخرین لحظات بازار دارایی موردنظر را خریدهاند. ناحیه تقاضا با ناحیه عرضه از لحاظ ترسیم محدوده متفاوت است به این صورت که محدوده ناحیه تقاضا را از نزدیکترین کندل نزولی قبل از حرکت اصلی از ناحیه تقاضا رسم میکنیم. نمودار بعدی نشان دهنده ناحیه تقاضا می باشد. این قانون نشان میدهد که دسترسی به یک محصول خاص و تقاضا برای آن به قیمت بستگی دارد. کشش در مبحث عرضه و تقاضا چیست؟ نمودار بالا یک ناحیه ی احتمالی عرضه را مشخص کرده است. پس آن دارایی را در سبد خود حفظ کردهاند. پس حدود مستطیل و در واقع زون عرضه شد از open نزدیکترین کندل صعودي قبل از ریزش تا بالاترین هايِ (High ) قبل از ریزشِ اصلی.

Report this wiki page